Tänään puhuimme tunneilla mm. siitä, kuinka suomalaisten netin käyttö on lisääntynyt. Palvelut ovat siirtyneet verkkoon, eikä "ihmis"asiakaspalvelijoita tarvita enää niinkuin ennen.

Tuotteita ja palveluja on helppo verrata internetissä. Ihmisten ostopäätöksiin vaikuttavat muiden ihmisten kokemukset tuotteesta. Mitä tutumpi ihminen tuotetta suosittelee, sen luottavaisempi ja vakuuttuneempi asenne tuotetta kohtaan. Korvaakohan suosittelijoiden määrä laadun? Jos kännykkäkaupan nettisivuilla kommenttipalsta täyttyy kännykän kehujoista, mutta paras ystäväni sanoo sen olevan huono, ketä uskon?

En ketään. Menen ja etsin kännykän käteeni ja teen itse omat johtopäätökseni.

On hyvä että tuotteita myydään vielä ihan livenä. Ihmiset pääsevät näkemään, kokemaan ja tuntemaan tuotteen muutenkin kuin näytöltä katseltuna! Ja voi sitä tuskaa, kun ostoskorin kauan kestäneen täyttämisen jälkeen menet verkkokaupassa kassalle ja huomaat ettei mikään maksutavoista käy sinulle! Silloin tyydyt matkaamaan vaikka toisen kaupungin Sokokseen ja ostamaan, maksamaan ja näkemään tuotteet samalla reissulla. Ihan vaikka sieltä Amerikasta tilattuna ne olisikin saanut puolet halvemmalla. Argh.